Hva lurer du på?

Ofte stilte spørsmål

Hvem skal jeg ta kontakt med når bilen min har en skade som trenger å bli reparert?
+
Ta kontakt med Alta Billakkering AS på tlf. 78 44 41 00. Da hjelper vi deg videre med en skadesak. Du kan også komme for å vise skaden hos oss uten timebestilling, bestille online time for skadekontroll eller sende oss bilder av skaden.
Må jeg bestille time for skadekontroll?
+
Nei, det behøver du ikke. Du kan alltid ta bilen din til skadekontroll hos oss uten timebestilling. Kontrollen tar ca.20 minutter. Under kontrollen sjekker vi omfanget av skaden, lager et kostnadsoverslag, samt leverer nødvendig informasjon til forsikringsselskapet ditt. Samtidig booker vi time for selve reparasjonen.
Er Alta Billakkering i samarbeid med forsikringsselskapet mitt?
+
Ja. Det har ingenting å si hvilket forsikringsselskap du er kunde hos. Alta Billakkering er en bilverkstedpartner for alle forsikringsselskapene. For skadeerstatning trenger forsikringsselskapet ditt en skademelding. Hvis skademeldingen ennå ikke er gjort, hjelper vi deg gjerne å gjøre det når du tar bilen din til skadekontrollen. Hvis saken er i orden, bra. Vi behøver bare informasjon om hvor bilen din er forsikret og skadenummer på saken. Vi leverer de nødvendige informasjoner samt kostnadsanslag til forsikringsselskapet ditt når kontrollen er gjort.
Hvilke bilmerker reparerer Alta Billakkering?
+
Hos Alta Billakkering kan du få alle bilmerkene reparert, uansett alder eller modell. Vi arbeider alltid etter produsentenes instrukser slik at den opprinnelige garantien på bilen din alltid beholdes.
Bilen min eies av et finansierings-/leasingselskap. Kan jeg få bilen reparert hos Alta Billakkering?  
+
Ja. Vi utfører reparasjonsarbeider uansett eieforholdet til bilen. Ta kontakt med vår kundeservice på telefon 78 44 41 00 så vi hjelper deg videre i skadesakprosessen.
Forblir originalgarantien på bilen min intakt hos Alta Billakkering?
+
Ja, det gjør den. De profesjonelle reparatørene hos Alta Billakkering ser til at bilen din alltid blir reparert etter produsentenes instrukser slik at originalgarantien på bilen din alltid blir beholdt. Vi er meget nøye på at sikkerheten, brukbarheten og holdbarheten av bilen din forblir i samme stand som før skaden oppsto. Vi tilbyr garanti på alle reparasjonsarbeidene våre.
Hvordan vet jeg at bilen min er klar til å bli hentet?
+
Vi sender deg en ny SMS eller ringer deg når bilen din er klar til å bli hentet.
Kan Alta Billakkering ordne med leiebil mens bilen min er på verkstedet?
+
Ja. Samtidig som du bestiller reparasjonstime hos oss, så fortell også om du har behov for en leiebil i den tiden bilen din er på verkstedet. Vi ordner det gjennom bilutleiepartnerne og sørger for at leiebilen er klar i vårt verksted på det avtalte tidspunkt. Du kan levere inn leiebilen når du henter den reparerte bilen din.
Når trenger man ikke å skifte ut frontrute, men en reparasjon er nok?
+
En liten steinsprutskade på frontrute kan ofte ordnes ved å reparere. Hvis steinsprutskaden har nådd å utvide seg eller det er sprekk i glasset, må frontruta skiftes ut til en ny.
Hvor lang tid tar det å skifte ei frontrute?
+
Skifte av frontrute ordnes vanligvis i løpet av en arbeidsdag.
Hvor mye koster det å få frontruta reparert eller skiftet ut?
+
Hvis du har glassforsikring, betaler forsikringsselskapet reparasjonen av frontrute i sin helhet slik at reparasjonen er gratis for deg. Hvis bilen din har fullkasko eller glassforsikring, betaler du bare egenandelen for skifte av frontrute. Prisen på å ei ny frontrute påvirkes av glassmodellen og eventuelle tilleggsegenskaper som kamerateknikk og oppvarming.
Hva skal jeg gjøre på ulykkesstedet og i kollisjonssituasjonen?
+
På nettsidene våre har vi samlet instrukser for hva du skal gjøre når ulykken er ute. Vår kundeservice hjelper deg gjerne.

Trenger du en skadetakstering?